tirsdag 1. juli 2008

FRØKEN MARKBLOMST



Frøken Marie, en kusine av Maria Nøkleblom er en av mine kjæreste markblomster. Hennes hele og fulle navn er Kusum (Kusymre) Primula Vulgaris av Familien Nøkleblom.

Vi kjenner alle den foredlede sleksgreina som samler seg i hagesentrene på vårparten. De kommer i alle forskjellige farger, Marie er enkelt og greit lys gul, litt skarper gul innerst. De foredlede kan etter min mening ikke måle seg med frøken Maries enkle slektsgrein som stikker fram i skogbunnen hver vår og er til glede for alle som våger seg ut på tur. Vi har en Frøken Marie lunt under terrassen, og der titter hun fram med blomster nesten hele året. Hvor kun er kommet fra vet ikke jeg, men til glede er hun. Er det rart hun er min favoritt?
Frøken Marie skal være med på en missekonkurranse som Moseplassen arrangerer.
Fra 8. juli kan du være med på avstemmingen.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hei, så kjekt at du er med :D
Og slik en nydelig frøken da!
Fin blogg hadde du også, gleder meg til å titte litt mer her.

Anna Lisa sa...

Den gule kusymren er vakker ja...

Takk for helsing i min blogg. Det er så koselig å få:) Hadde ikkej bilde av Torkil gutten min når eg la inn innlegg sist.Han er altid i farta, ute saman med kompiser og på fotball...så eg får nesten aldri tatt fine bilder av han. Han kjem inn og spiser og fyker like fort ut igjen:) slik er det... Men i dag fikk eg tatt et av han og Tryggve sammen, og det blei så fint at eg hadde det inn på samme innlegget. Du må inn å kjike, så ser du kor flotte gutter eg har:)
Ha en fin kveld
Klem

Nunne sa...

Nydelig miss!
Har lyst å gi deg en liten oppmuntring! Du finner den inne på hobbybloggen min!
Klem og god dag! NUNNE!

Anonym sa...

Jeg har jo gratulerer allerede, men tenkte det var på sin plass å gratulere litt her også. Så, gratulerer så mye med seieren Marie, og gratulerer til Liv også, det var et grymt lekkert bilde du hadde tatt av en riktig liten skjønnhet :D

Min Verden sa...

Gratulerer så mye med miss markblomst 2008. Det er et nydelig bilde av kusymre som vi dessverre ikke har i de traktene jeg bor nå. Hanne