lørdag 27. september 2008

FIRESTARTER FERDIG

14 til nå i år
Som jeg skrev i et tidligere innlegg hadde jeg et problemfylt sokkepar, Firestarter, underveis. Jeg synes det er flotte sokker, men akk så vanskelige de var før jeg så lyset. Jeg klarte imidlertid å knekke kodene (les: forstå det engelske mønsteret), og nå er de blitt ferdige. Det ble litt store sokker, ca str 41, så de blir lagt i korga for salgsvarer. Det er vel mulig at det er noen som har større føtter enn meg som kan være interessert en gang.... Fargen på dette midterste bildet er den som er riktigst gjengitt.
Jeg har laget flette langs foten og oppover langs leggen på begge sider.
Garnet jeg har brukt er Sisu som så ofte før.
Jeg er GLAD for å være imål med disse sokkene!

Nytt arbeid er selvfølgelig i gang. Dette ser ut til å være et prosjekt av den litt enklere sorten. Mønsteret sier seg selv, og det er ikke mulig for en med litt sokke-erfaring å begå så veldig mange feil. Plankekjøring! Testen denne gangen er garnet, det har jeg ikke prøvd før, men så langt kan jeg si at det ser veldig lovende ut. Jeg bruker pt5. Det virker glatt og blankt og fint. Når jeg vil ha helt sokkefri har jeg

et skjerf jeg kan ty til. Garnet er Faerytale og mønsteret er Drop Stitch Scarf . Det hadde sikkert vært smartere å strikke dette mønsteret i et glattere garn, men det får jeg prøve en annen gang. Mønsteret i seg selv er iallefall kjekt å strikke.


God helg til deg!

5 kommentarer:

Brit. (lille meg) sa...

Å, så flink du er til å strikke!
Du gir deg ikke, du! De sokkene var skikkelig fine, og jeg beundrer deg for at du "knekket koden" på den engelske oppskriften.
Når du klarte dette, er det nok ikke noe som stopper deg!

God søndag!

Anonym sa...

Gratulerer med ferdige Firestarter.
Jeg har dem også i køa mi, men er ikke kommet i gang ennå. Har litt sokkestrikketørke for tiden.

Berit T sa...

Helledussen for et arbeid på disse nydelige sokkene! Det er imponerende at du legger så mye arbeid i et sokkepar, håper de setter pris på det de som skal bruke de!!

Og for noen koselige bilder fra Egersund og deromkring. Høsten og dens farger er så flott. Elsker denne tiden.

Ha en fin ny uke med en klem herfra.

Anna Lisa sa...

Sokkane var kjempe flotte!!! Nå er det strikketid for meg også. Rart, med en gang høsten kjem over oss leiter eg fram strikketøyet. Koser meg i sofakroken og strikker når eg får anledning.
Ha en fin dag!!!
klem

Skautrollet sa...

Veldig flotte sokker. Projosokkene er ikke så ille, og mønsteret er oversatt til norsk. Ganske morsomme å strikke egentlig....