torsdag 23. oktober 2008

JILL-WALKERS





Innimellom genser-prosjektet mitt må jeg ha noe som blir ferdig i en fart. Jeg er et utålmodig menneske, og kan ikke bare ha oppgaver som varer og varer. Korte avbrudd er helt supert, og så er jeg på sporet igjen. Men det er jo greit så lenge jeg vet hvordan jeg selv fungerer. Nå er pinnene på genseren varme igjen. Jeg har lovet Paul at den skal være ferdig til vi skal reise til Riga 15. nov. Håper det går. Liene som har arbeidet hos oss har lovet å guide oss i flere dager og vi gleder oss!!



Nåja, jeg har iallefall strikket et par Jill-Walkers i barnestørrelse, mitt 19. sokkepar for året.


Jeg ser at det skulle vært et par føtter inni for å få vist mønsteret, men mine duger ikke. Hvis Martha stikker innom en dag får jeg bruke henne som fotomodell, og redigere litt her. Siden jeg har strikket barnestørrelse er det færre masker mellom kast og fellinger, så de er litt mer "kompakte". Jeg synes ruflekanten øverst gjorde seg veldig til småpiker, det er nesten så det går an å bruke disse sokkene til skjørt en vinterdag.
Jeg håper det går an å få solgt mine på Talgjedagen til neste år.....
--------------------------------------
Ja, se der har Martha vært innom, og slik ser sokkene ut på en lille frøkens føtter.
Mønsteret har jeg funnet på Ravelry, og til gratis nedlasting for dere som er medlemmer der.
medlemskap på Ravelry og i gruppene der er også gratis.

5 kommentarer:

Brit. (lille meg) sa...

Så flink du er!
Med meg er det motsatt, jeg er ingen strikkedame, men har strikking. Det er langtidsprosjekt, og jeg aner ikke når det blir ferdig.
Og så skal du til Latvia!Det blir sikkert spennende.
God tur!
Ha en fin dag!

Fjordheim sa...

Sokkene er flotte. Helt sikkert noen som vil kjøpe de. Når er Talgjedagene?
God tur til Latvia. Var der på speidertur for fire år siden. Har ikke badet i så godt sjøvann noen gang verken før eller senere.
Kjøpte noen flotte korger på et marked. Ei vedkorg og ei stor handlekorg. Angrer på at jeg ikke handlet mer, men tenkte litt på de andre i bussen også. Vist alle handlet like mye kunne det bli litt trangt. Ga mer for korgene enn han forlangte for vi syns det var så billig. Han ble veldig glad og avsluttet salget for dagen da vi hadde handlet. Fikk sikkert det han hadde forventet å tjene den dagen.
Håper dere får en flott tur.
Ha ei riktig god helg :)

Solveig sa...

Fine rosa sokker som må passe perfekt til ei lita frøken! Fint med den ruflete kanten.

Nunne sa...

Du er kjempeflink!
Har tenkt på deg mens jeg har vaska idag, at det var lenge siden jeg var på besøk hos deg. Så nå stakk jeg innom, bare for å sjå ka du driv med, og for å ønske dg god helg.
Guds fred i hus og heim og hjerte!
Klem fra Nunne.

Skautrollet sa...

Så flotte sokkene ble. Hvor har du funnet mønsteret til disse?? Ønsker deg samtidig en fin uke.