torsdag 12. februar 2009

LUER OG SOKKER

Ja, jeg kjenner at jeg har vært offensiv flere ganger nå i mine framstøt til fordel for Team Albania. Men har dere fått se noen produksjon fra min side? Njet. Åsså jeg som alltid har hatt en klar mening om eksemplets makt... Fy skam deg, Liv!
Men her skal dere alstå få se jeg ikke har ligget på latsiden. Jeg har bare ventet på fotomodellene. Luene er i barnestørrelser, så det nyttet ikke om jeg prøvde dem på meg selv heller:-)
Denne rød-hvite lua er en kopi av en møllspist lue jeg har i mine gjemmer, en av de første Mamma strikket til meg etter at jeg jeg kom ut av babytøyet. Hun har selv komponert mønsteret, så for meg vil den alltid være spesiell. Håper den vil bli ei god og kjær lue i Albania også. Fotomodellen likte den i allefall. Den er blitt til av ukjent restegarn.


Av On-line sockyarn fancy color ble det en ypperlig lue. Av og til er det slik at det er for lite igjen til et par sokker, og slik var det med dette garnet. Men det er jo så mye ull i godt sokkegarn at det ypperlig til mye annet, som f.ex. lue.


Restegarnslue igjen, denne er strikket av det som var igjen av Regia, 6 trådig, crazy color.
Da jeg først var inne i denne restegarnsstimen, gikk løs på garnet fra Sirdar også. Det er Denim Tweed DK, og det ble ei litt baggy lue.


To nøster raggegarn fra Gjestal Spinneri er blitt ett par ragger. For å få full utnyttelse av garnet startet jeg i tåa, og strikket oppover leggen så det var tråd på nøstet. Det er ypperlig så lenge man har ett nøste til hver sokk. Iallefall, foreløpig er ett par til Albania ferdig!
Jeg teller sokkepar jeg strikker, er kommet til 4....

Nå er det nesten helg.
Jeg gleder meg, vi skal ha besøk av gode venner, da forsøker jeg meg på god mat, og det nok litt brettspill. Det er noe vi koser oss med når vi er sammen.
Du får ha det godt og kose deg der DU er!






7 kommentarer:

Marie sa...

Så fine huer og sokkar du har strikka. Viktig arbeid!
Eg gjev penger til ulike prosjekt det er mitt bidrag. Mellom anna til Misjon i øst og Misjon uten grenser.

Ha ei kos helg :)

Akvarella sa...

Hallo, takk for besøket i bloggen min.
Du har da vært produktiv nå synes jeg, masse flotte luer du har laget.
Ha en fin uke.

Beate sa...

Takk for besøk i bloggen min :)
Bloggen din var absolutt verdt et besøk. Her var det mye flott! Jeg kommer helt sikkert igjen en annen dag!

Maret sa...

Hei igjenn...
Så flotte huer du hadde her.

Har vert litt stille frå meg ei stund, vert full fart nokre veker. Men har ikkje lagt på latsida for det... Har hatt litt forskjelligt på pinnane dei siste vekene, også til Albania. Så flott at du har lagt ut litt "reklame" om dette prosjektet.

Nunne sa...

Du har ikke ligge på latsida, nei!
Flinke Liv!
Jeg blir alltid så glad når jeg titter inn hos deg. Liker så godt headingen din!!!
Ta en titt innom meg, davel... ;)

Nattklem nordfra.

Anonym sa...

Takk for hyggelig hilsen i bloggen :) Koselig blogg du har! Nå har sittet her en stund og kost meg og lest og sett. Masse flotte ting du lager og nydelige naturbilder. Merket meg også at du er tidligere "postdame" akkurat som meg! -Ha en fortsatt fin uke!

Familien Nossen sa...

Wow, så bra blogg du har Liv! Kjempekjekt å lesa. Strikking er deseverre ikkje mi sterkaste sida.. så har ikkje så mykje å bidra med der. Men eg ønsker å lera og strikka sokkar så kanskje eg kan komma sterkare tilbake :)kan bare babyluer eg viss det er bruk for slikt :)
Ha ein fin dag!