torsdag 12. februar 2009

HVA ER ALBANIA-PROSJEKTET?

Jeg har tidligere skrevet litt om nødhjelpsarbeidet til Albania, og jeg ser via statistikken i sidefeltet at det stadig er noen innom og sjekker Albaniaprosjektet. Jeg har også fått direkte spørsmål om hvem, hva osv. De som jeg leverer varmt tøy til kaller seg Team Albania, og jobber fra Kragerø/Porsgrunn og Stavanger.

Siden jeg har vært med tidligere har jeg fått tilsendt et trykt blad der de skriver litt om nødhjelpsardeidet de driver, og hva de trenger. Hjemmestrikkede damesokker spør de spesielt etter, og det er jo en overkommelig oppgave for oss som liker å strikke. Inntrykket jeg får i dette bladet stemmer godt overens med nettsiden selv om den ikke ser ut til å være oppdatert i det siste, så les nettsiden!

Om det skulle være noen som har lyst å gjøre ende på noe av garnlageret er jeg sikker på at ALT av varmt tøy er velkomment. Det trenger ikke være fancy, bare helt vanlig varme klær.

Det du evt vil lage kan du sende til meg innen september 2009, så bringer jeg det videre til avd. i Stavanger. Adressen min finner du helt nederst på bloggen.
Husk: Det er en GLEDE å hjelpe!





1 kommentar:

Brit. (lille meg) sa...

Du gjør en veldig god gjerning med dette!
Her i min bygd er det også innsamling, her til Baltikum. Det står om det i lokalavisa senest i dag.Det er mangel på alt,og folk er veldig flinke til å gi.
Nøden er stor mange steder. Ingen kan hjelpe alle, men alle kan hjelpe noen.
Lykke til med dette arbeidet!
For dem som får hjelp, er det uvurderlig.
P.S. Jeg har forresten en fadderfamilie i Albania.......