mandag 11. mai 2009

OMATTATT. OG OMATTATT....

Er det noen av dere som kjenner igjen denne genseren?
Jeg strikket en slik i høst, men det viste seg fort at den var MYE for vid både i bolen og rundt halsen. Ja, det var så galt at jeg skjemtes hver gang den var i bruk og nedla bruksforbud.
Slik kunne vi ikke ha det, og da påsken kom satte jeg meg ned for rekke den opp (jeg er ganske god på det etterhvert).
Og nå har jeg altså strikket hele genseren en gang til, i litt mindre størrelse, og på tynnere pinner. Sluttresultatet ser bedre ut, og eieren sier at den er bedre å ha på.



Garn: Lerke
Mønster: Dale 19512
Pinner: 2,5 og 3 mm

1 kommentar:

Brit. (lille meg) sa...

Du, altså! Må si jeg beundrer din tålmodighet! Det hadde ikke vært noe for meg.
Genseren er kjempefin, og enda finere nå som den passer bedre.
Du er flink!